dimecres, 9 de març del 2011

CINEMA: "I VITELLONI"

M'estreno a LCNVR recomanant una de tantes pel·lícules que és poden trobar gratuïtament a les biblioteques de tot Catalunya, un servei per usar i abusar el que és vulgui ja que ho paguem entre tots. Bé, tothom excepte els inútils protagonistes de la pel·lícula en qüestió: I Vitelloni (Els inútils) de Federico Fellini ens mostra com de piratas, i a vegades massa aprofitats podem ser alguns de nosaltres en segons quines situacions, és clar que l'obra és per riure i les circumstàncies i caràcters dels protagonistes són massa excessives per fer comparacions, però ens podem sentir igualment identificats en el fons de la mandra que fot anar a currar per exemple o diversos compromissos com cassar-se i formar una nova família. En definitiva buscar-se la vida com el sistema ho dicta, i el més legalment possible.



L'escenari és un poblet coster d'Itàlia, treballador, educat, amable i borgés. Els protagonistes són cinc joves que mai han treballat ni pensen fer-ho, és comporten de manera totalment irresponsable i trenquen amb tota armonia possible que els pugui envoltar. És fascinant veure l'evolució i maneres diferents de cada un d'ells a l'hora d'enfrontar-se i decidir que és el que realment volen fer a la vida, tot conduït magistralment (no em refereixo al Xavi del Barça) pel que possiblement sigui el millor director de la història, i la prova és que aquesta obra no seria mai considerada de les millors de Fellini. Per això ja estic jo per desenterrar-la dels clàssics menys coneguts i animar als cinèfils i altres curiosos a veure-la, encara que aquests primers potser sabràn valorar més el brutal ritme, música, plànols i nivell dialèctic d'aquells anys 50.

Siusplau Spotify, com em pots fotre publicitat del tal Pablo Alboran aquest quan saps de sobres que els meus gustos van en la direcció contrària. En fi... dades de la peli:

Títol original: I Vitelloni (perquè veure-la doblada tindria negatives greus conseqüències culturals irreversibles)

Director: Federico Fellini (dabestofdaworl)
Guió: Federico Fellini, Tullio Pinelli, Ennio Flaiano (segur que el va fer tot Fellini..)
Música: Nino Rota (També la faria el Fellini xD)
Fotografia: Otello Martelli B&W (Certament imposa això de B&W, millor no fer cap comentari aquí)
Repartiment: Franco Fabrizi, Franco Interlenghi, Alberto Sordi, Leopoldo Trieste, Leonora Ruffo, Lida Baarova
Premis: Nominada a l'Òscar pel millor guió original (1957)
Gènere: Drama, Comèdia

Enjoy!

Enllaç per reservar-la: http://bit.ly/gXnp7u

Recomanada per @envect


2 comentaris:

Mònica ha dit...

Estic d'acord amb el servei de Biblioteques, és una eina cultural que s'ha d'aprofitar més!
I sobre l'spotify... encara hi estic més d'acord!

infocinema ha dit...

És realment moly útil disposar de servei de préstec de pel·lícules a les biblioteques públiques. Personalment en els darrers mesos m'ha servit de molt.

Publica un comentari a l'entrada